info@schleidt.nl
035 6472002

Feedback, klachten en kwaliteitsbeleid

Indien u naar aanleiding van uw ervaring met ons suggesties heeft waardoor wij onze dienstverlening kunnen verbeteren, dan horen wij dit graag. U kunt dit het beste bespreken met uw contactpersoon bij Schleidt & Scholten of een mail sturen feedback@schleidt.nl

Wij ontvangen uw feedback natuurlijk ook graag indien u ons een compliment wilt maken.

Klachtenregeling Schleidt & Scholten-ComplementCare

Indien u niet geheel tevreden bent over onze dienstverlening, dan verzoeken wij u dit in eerste instantie kenbaar te maken aan de betreffende dienstverlener/behandelaar. Mocht dit niet tot tevredenheid zijn verlopen en u een klacht wilt indienen, dan verzoeken wij u dit schriftelijk aan ons kenbaar te maken. Geef s.v.p. duidelijk aan op welke feiten en omstandigheden uw klacht berust en wat het doel is dat u nastreeft met het indienen van uw klacht. U kunt uw brief richten aan de klachtenfunctionaris, mevrouw F. Schleidt-Couprie en mailen naar klachten@schleidt.nl of per post versturen naar:

F. Schleidt-Couprie, klachtenfunctionaris

afd. kwaliteitsmanagement

Laarderweg 118

3755AS Eemnes


Wij verzoeken u een eventuele klacht uiterlijk binnen vier weken na afronding van de dienstverlening/uw behandeling kenbaar te maken aan ons.

De afhandeling van uw klacht verloopt als volgt:

  • Na ontvangst van uw klacht sturen wij u binnen drie werkdagen een ontvangstbevestiging.
  • Uw klacht wordt onderzocht door de verantwoordelijke functionaris die daarvoor zo nodig contact zal opnemen met alle betrokkenen.
  • Op basis van de verzamelde informatie ontvangt u van ons een schriftelijk antwoord op uw klacht.
  • Indien uw klacht gegrond is zullen wij in ons antwoord tevens aangeven welke verbeteracties wij treffen naar aanleiding van uw klacht.
  • Indien wij uw klacht ongegrond achten en u het daar niet mee eens bent, of indien u bij ons aan het verkeerde adres bent, zullen wij u zo goed mogelijk doorverwijzen naar de juiste instantie(s) om uw klacht voor te leggen.
  • Klachten worden doorgaans binnen vier weken door ons afgehandeld.

Indien u ontevreden bent over de klachtafhandeling door ons, dan kunt aansluitend binnen vier weken uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke externe klachtencommissie waar wij bij zijn aangesloten inzake art. 18 van de WKKGZ, Geschilleninstantie Nederlands Instituut Belangenbehartiging Integrale Gezondheidszorg (NIBIG): www.nibg.nl

Geschillenintantie NIBIG
Havenwest 9
7731 GS Ommen


Kwaliteitsbeleid Schleidt & Scholten Fysiotherapie en ComplementCare anno 2025

Kwaliteitsbeleid Zorgverlening

1. Doelstelling

Het doel van dit kwaliteitsbeleid is het waarborgen van kwalitatief hoogwaardige, veilige, en cliëntgerichte zorg, in overeenstemming met de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz), de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO), en andere relevante wetgeving.

2. Kernwaarden

Professionaliteit: Zorgverlening gebaseerd op kennis, ervaring, en wetenschappelijk inzicht waar mogelijk.

Transparantie: Heldere communicatie over behandelingen, inclusief alternatieve zorgvormen.

Veiligheid: Voorkomen van risico’s en schade door zorgvuldige en verantwoorde zorg.

Cliëntgerichtheid: Respect en aandacht voor de wensen, rechten, en belangen van de cliënt.

3. Werkzaamheden

De zorgverlening bestaat uit:

Fysiotherapeutische zorg: Behandelingen volgens de standaarden van de beroepsgroep.

Alternatieve zorg: Behandelingen buiten de reguliere zorg met volledige transparantie over de aard en beperkingen hiervan.

4. Verantwoordelijkheden

De zorgverlener is verantwoordelijk voor het leveren van goede zorg, het handhaven van hygiëne- en veiligheidsnormen, en het naleven van de wettelijke verplichtingen.

5. Kwaliteit waarborgen

5.1 Deskundigheidsbevordering

Jaarlijkse bij- en nascholing op relevante gebieden zoals fysiotherapie en alternatieve zorg.

Actieve deelname aan cursussen of seminars over zorgkwaliteit en patiëntveiligheid.

5.2 Dossiervoering

Volledig, actueel en beveiligd patiëntendossier volgens de WGBO.

Bewaartermijn van minimaal 20 jaar, in overeenstemming met de wet.

5.3 Feedback en klachtenafhandeling

Een laagdrempelig proces voor cliënten om feedback te geven.

Aangesloten bij Geschilleninstantie Nederlands Instituut Belangenbehartiging Integrale Gezondheidszorg (NIBIG) voor onafhankelijke beoordeling van klachten.

Beschikbaar stellen van een klachtenfunctionaris voor bemiddeling bij ontevredenheid.

5.4 Incidentenregistratie

Alle incidenten worden geregistreerd en geanalyseerd om herhaling te voorkomen.

Ernstige incidenten (calamiteiten) worden gemeld aan de IGJ binnen de wettelijke termijn.

6. Transparantie en communicatie

Informed Consent: Cliënten krijgen vooraf heldere informatie over behandelingen, inclusief mogelijke risico’s en resultaten.

Alternatieve zorg: Duidelijke communicatie over het niet-reguliere karakter van deze zorg, inclusief eventuele beperkingen in wetenschappelijke onderbouwing en vergoedingen.

Declaraties: Transparante en eerlijke informatie over kosten en vergoedingen van behandelingen.

7. Patiëntveiligheid

Behandelingen worden uitgevoerd in een schone, veilige en goed uitgeruste omgeving.

Regelmatige evaluatie en onderhoud van gebruikte apparatuur.

Beschikken over een EHBO-kit en een noodprotocol.

8. Privacybescherming

Gegevens van cliënten worden opgeslagen en verwerkt conform de AVG.

Gebruik van beveiligde systemen voor dossiervoering en communicatie.

9. Evaluatie en verbeteringen

Jaarlijkse evaluatie van het kwaliteitsbeleid op basis van feedback, klachten, en incidentenregistraties.

Opstellen en uitvoeren van een verbeterplan indien nodig.

10. Contactgegevens

Naam zorgverlener: B.A. Schleidt

Praktijknaam: Schleidt & Scholten_Fysiotherapie & ComplementCare

Adres: Laarderweg 118

Telefoonnummer: 035 6472002

E-mailadres: zorgregeling@schleidt.nl

Geschillencommissie: NIBG (www.nibg.nl)

Onderstaande beroepsmatige werkzaamheden van Bart helpen mensen fit worden en blijven en een gezonde fit te vinden tussen mensen en tussen mens en omgeving.

Werkzaam als fysiotherapeut en trainer sinds 1987. Sindsdien gespecialiseerd in:

  • Manuele Therapie Marsman
  • Bedrijfsfysiotherapie
  • Arboconsultantie
  • Mediator (MfN registermediator en geaccrediteerd familiemediator/arbeidsmediator)
  • Bowentherapie
  • Emmett Therapie (Advanced Practioner)
  • Toegepaste Kinesiologie
  • Manuele Therapie Mulligan; CMP (Certified Mulligan Practioner)
  • Vertrouwenspersoon (LVV-register vertrouwenspersoon)

Heden werkzaam als:

  • Behandelaar fysiotherapie en complementcare (Manuele Therapie Marsman; Manuele Therapie Mulligan, BowenTherapie, EmmettTherapie; Toegepaste Kinesiologie)
  • Bedrijfsfysiotherapeut
  • Mediator (arbeid/familie/scheiding/toezicht/nalatenschap)
  • Vertrouwenspersoon
  • Trainer/Coach

Lidmaatschappen/registraties:

  • BIG (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg)
  • NIBIG (Nederlands Instituut Belangenbehartiging Integrale Gezondheidszorg)
  • NMv (Nederlandse Mediatorsvereniging)
  • VAN (Vereniging Arbeidsmediators Nederland)
  • MfN (Mediatorsfederatie Nederland)
  • RvR (Raad voor Rechtsbijstand)
  • LVV (Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen)

Samenwerking(sovereenkomsten) met:

  • PreventNed
  • MerlijnGroep
  • Raad voor Rechtsbijstand / De Rechtbank / Het Juridisch Loket